Aquest curs faré una prova per tal d’incentivar la lectura de textos de ciència entre el meu alumnat. De fet, així d’entrada, gairebé em dono per satisfet amb què coneguin la seva existència, la majoria per no dir tots no saben que hi ha llibres, que no són de text (els seus), que tenen com a fil argumental la ciència o alguns aspectes d’ella. L’objectiu, però, és que n’acabin llegint algun al llarg del curs.
La dinàmica és molt senzilla, he traslladat els llibres que tinc d’aquest àmbit del prestatge de la meva biblioteca de casa a l’aula. Sortosament faré la gran majoria de classes al laboratori, així que he posat en un racó una taula amb llibres perquè d’entrada vegin que existeixen i per a què quan algú acabi una activitat de les encomanades, pugui (a banda d’ajudar els altres que encara no han acabat) agafar-ne un i llegir una mica fins que acabi la classe.
Si volen, també se’ls poden endur a casa o agafar-los com a lectura del pla lector de centre. Cada setmana es dedica una hora a la lectura o als escacs.
La idea ve de la conferència que va fer la Carme Fenoll aquest maig passat en el marc de la V Fira del llibre d’Ares. Una part del seu discurs va anar encaminat a fer veure que si els eventuals lectors no van cap als llibres, potser són els llibres els que hauran de moure’s, reivindicava traure els llibres dels prestatges de les llibreries i acostar-los tan com puguem als alumnes.
Veurem com va!